Imbox_chatt.jpg

Digital satsning för ökad service

Vad har Liseberg, Nordic Wellness och Halmstads Energi och Miljö gemensamt? Jo, nu har även vi på HEM blivit med chatt på hemsidan och anslutit oss till listan över användare av ImBox. I samband med chattlanseringen gör vi även ett initiativ för att stötta vårt lokala näringsliv.

Vi fortsätter att satsa på digitala tjänster och lösningar för att öka tillgängligheten och servicegraden för våra kunder. Denna gång är det införandet av en chatt på hemsidan där våra besökare kan ställa sina frågor direkt till våra medarbetare på kundservice.

Chatten ett viktigt steg

Daniel Snygg, Online & Digital Manager, ansvarig för våra digitala tjänster och verktyg mot kund menar att chatten är ett viktigt steg i bolagets långsiktiga digitaliseringsarbete. Ett arbete som har ett tydligt fokus på kundvärde och att möta våra kunder där de befinner sig.

- För att möta våra kunders behov är det viktigt att öka tillgängligheten på webben. Samtidigt ger vi besökarna ett stöd för att enkelt kunna hjälpa sig själva genom en förbättrad FAQ-funktionalitet (frågor & svar). Helt i linje med vår strategi, menar Daniel.

Med nya kanaler och nya kundinsikter skapar vi dessutom möjlighet att utveckla våra kundvärden, vilket vi ser fram emot att jobba vidare med.

Valet föll på ImBox

Chatten vi valt att implementera är utvecklad av det svenska företaget ImBox. Vi spanade efter möjliga verktyg på marknaden som skulle leva upp till våra förväntningar och efter upphandlingen visade det sig att ImBox kunde möta dessa med råge. De är en samarbetspartner som aktivt driver utvecklingen inom sitt specialistområde vilket vi ser som en styrka, säger Daniel Snygg.

Det digitala bemötandet blir allt viktigare för varje år som går och efterfrågan av digitala lösningar blir allt större. Speciellt när de fysiska mötena uteblir som nu i den rådande coronasituationen, menar Anna Marberg, Kundansvarig & Affärsutveckling, på företaget ImBox.

- Det är verkligen roligt att få hjälpa HEM med att stärka sin digitala närvaro. Vårt samarbete har ett tydligt fokus på slutanvändaren och vad som skapar mest värde för både HEM och deras kunder.

Vi tackar ödmjukast för förtroendet och ser fram mot att stötta och följa HEM på deras digitala resa, säger Anna Marberg.

Vi stöttar det lokala näringslivet

I samband med att vi lanserar chatten går vi även in och stöttar Halmstads näringsliv som i dessa tider drabbas hårt. Med en tävling i chatten kan besökare vinna ett presentkort för 200 kronor att spendera i Halmstad city. Totalt skänker vi 20 000 kronor till det lokala näringslivet.

För oss är det en självklarhet att stötta vårt lokala näringsliv, speciellt i svåra tider som dessa. Halmstad behöver företagen - stora som små. Nu mer än någonsin krävs det att vi alla jobbar tillsammans.