HEM
Jag besöker sidan som
Privatperson
Företag

Vatten och avlopp

HEM ansvarar, på uppdrag av Laholmsbuktens VA, för att du som kund får din faktura för vatten och avlopp. För de flesta kunder resulterar detta i gemensam räkning för energi, vatten, avlopp och renhållning. Frågor angående fakturan besvaras därför av HEM:s kundservice på telefon 035-190 190.

En gång om året skickas det ut ett självavläsningskort där fastighetsägaren ska rapportera aktuell vattenmätarställning. Kommunens preliminära fakturering baseras på uppskattad förbrukning enligt de uppgifter de får på mätarställningen.

Genom att logga in på "Mina sidor" kan du rapportera avläsning av din vattenmätare när du vill. För att kunna rapportera måste du känna till ditt kundnummer och din servicekod. Uppgifterna finns på din räkning längst upp till höger. På Mina sidor finns alla dina uppgifter om tidigare räkningar, förbrukningsstatistik och dina kunduppgifter.

Väl inne på "Mina sidor" trycker du på din anläggningsadress för att lägga in din mätarställning.


Övriga frågor om dricksvatten och avlopp hanteras av Laholmsbuktens VA. Se lbva.se!

Bor du i Laholm och vill komma i kontakt med kundservice använder du telefonnummer 
0430-67 00 00.

Senast uppdaterad:
2016-08-11 11:40
Sidansvarig:
Lars Rydberg | 035-191 656 | lars.rydberg@hem.se
Copyright 2017 - Halmstads Energi och Miljö AB