Vatten & avlopp
Vatten är vårt viktigaste livsmedel och när vi vrider på kranen hemma har vi tillgång till ett vatten av god kvalitet. Vi ser till att du får din faktura för vatten och avlopp på uppdrag av Laholmsbuktens VA.
Läcka eller stopp?
Misstänker du en vattenläcka eller har du stopp i avloppet? Då kontaktar du Laholmsbuktens VA AB direkt som äger och driftar VA-nätet i Halmstad-kommun.
Tel: 035-13 70 00
E-post: direkt@halmstad.se
Fakturafrågor - Kontakta oss!
Vi ansvarar, på uppdrag av Laholmsbuktens VA AB, för att du som kund får din faktura för vatten och avlopp. För de flesta kunder resulterar detta i gemensam faktura för el, värme, vatten, avlopp och renhållning från oss. Har du frågor som rör vattenavläsning eller fakturor? Kontakta oss så hjälper vi dig!
Lämna vattenmätarställning
Vattenmätaren visar hur mycket vatten hushållet har förbrukat. Mätarställningen ska läsas av dig och lämnas in en gång per år. Det gör att vi kan beräkna din förbrukning mer exakt, så att du betalar rätt summa. Vi skickar årligen ut en påminnelse, men du kan mäta av din vattenmätare när som under året.