Konsumenträtt - el

Det ska vara tryggt och enkelt för dig att vara kund hos oss. Här har vi samlat information kring dina rättigheter när det gäller el. Om vi inte lyckas leva upp till dina förväntningar - kontakta oss så hjälper vi dig!

Hjälp oss att bli bättre

Har du synpunkter eller klagomål tar du kontakt med vår kundservice. Så hjälper vi dig! Vill du ha ersättning på grund av ett strömavbrott? Läs mer och ansök om avbrottsersättning och skadestånd.

Vad säger lagen? 

Ellagen reglerar dina rättigheter som konsument. Ellagen (1997-857) - Sveriges riksdag

Distansavtalslagen
Internethandel regleras i "Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler". När du tecknar avtal via vår hemsida har du alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar.

Ångerrätt
Vill du utnyttja ångerrätten kontaktar du vår kundservice på telefonnummer 035-190 190 eller skickar in din ifyllda ångerblankett nedan.  

Adress: 
Halmstads Energi och Miljö AB 
Box 31
301 02 Halmstad

 

Behöver du hjälp av extern part?

Vill du ta ditt ärende vidare för opartisk rådgivning finns det flera externa parter du kan vänta dig till för att få hjälp. Deras uppgift är att hjälpa dig utifrån konsumentlagstiftningen och kan vägleda dig vid exempelvis en tvist. 

 

Prövning av ditt ärende